ورود به سامانه وام ازدواج و وام فرزندآوری + آمورش

دسته بندی:

درصد مقاله را مطالعه کردید

اشتراک گذاری

امتیاز کاربران به این مقاله

امتیاز 5

ورود به سامانه وام ازدواج و وام فرزندآوری + آمورش

معرفی سامانه وام ازدواج و فرزند آوری وام ازدواج هر ساله متناسب با نرخ تورم و رشد قیمت ارز، محاسبه می‌گردد و با اقساط ۱۰ ساله، و سود ۴ درصدی، از طریق تمامی شعب بانکی در سراسر کشور، در اختیار واجدین شرایط و متقاضیان دریافت وام ازدواج قرار می‌گیرد. مبلغ وام ایثارگران و خانواده شهدا مبلغ شرط سنی ردیف 360 […]

راهنمای مقاله

معرفی سامانه وام ازدواج و فرزند آوری

وام ازدواج هر ساله متناسب با نرخ تورم و رشد قیمت ارز، محاسبه می‌گردد و با اقساط ۱۰ ساله، و سود ۴ درصدی، از طریق تمامی شعب بانکی در سراسر کشور، در اختیار واجدین شرایط و متقاضیان دریافت وام ازدواج قرار می‌گیرد.

مبلغ وام ایثارگران و خانواده شهدا

مبلغشرط سنیردیف
360 میلیون تومانآقایان بالای 25 سال1
360 میلیون تومانبانوان بالای 23 سال2
440 میلیون تومانآقایان زیر 25 سال3
440 میلیون تومانبانوان زیر 23 سال4

 

1- سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir

طی چندسال اخیر، آمارهای منتشر شده توسط ثبت احوال کشور حاکی از این بوده که به دلیل عدم تمایل جوانان به تشکیل خانواده، در چند دهه‌ی آینده، با کاهش جمعیت جوان کشور روبه‌رو هستیم. پس از تحقیق و پژوهش‌های گسترده‌، برخی از جامعه‌شناسان و متخصصان جمعیت‌شناسی، با تایید این فرضیه، دلیل اصلی این مساله، و ریشه‌ی اصلی بروز آن را عدم توانایی جوانان در برآورد هزینه‌های شروع زندگی مشترک دانسته‌اند.

طی سال‌های اخیر، آمارهای منتشر شده توسط سازمان ثبت احوال کشور حاکی از آن بوده که به دلیل عدم تمایل جوانان به تشکیل خانواده، در چند دهه‌ی آینده، با کاهش جمعیت جوان کشور روبه‌رو هستیم. پس از تحقیق و پژوهش‌های گسترده‌، برخی از جامعه‌شناسان و متخصصان جمعیت‌شناسی، با تایید این فرضیه، دلیل اصلی این مساله، و ریشه‌ی اصلی بروز آن را عدم توانایی جوانان در برآورد هزینه‌های شروع زندگی مشترک دانسته‌اند.

بر همین اساس دولت تصمیمی اتخاذ نمود که طی آن، لایحه‌ی طرح حمایت مالی از جوانان برای آغاز زندگی مشترک (وام ازدواج) به تصویب مجلس رسید، با این هدف که کمک‌هزینه‌ی ازدواج بتواند گره‌گشای مشکلات مالی جوانان در ابتدای شروع زندگی‌شان باشد.

2- شرایط اخذ وام

مهم‌ترین شرط ثبت‌ نام و اقدام برای دریافت وام ازدواج، برخورداری از تابعیت ایرانی است. لازم به توضیح است چنانچه فردی دارای تابعیت ایرانی باشد، اما ساکن ایران نباشد، همچنان امکان درخواست برای اخذ این وام نیز وجود دارد و محدودیتی برای متقاضیان ایرانی ساکن کشورهای دیگر اعمال نخواهد شد.

دومین شرط اقدام برای اخذ وام ازدواج، که اساسی‌ترین و مهم‌ترین الزامات دریافت این وام است، تعداد درخواست متقاضیان وام ازدواج است. به معنای ساده‌تر اگر فرد متقاضی در گذشته از این وام استفاده کرده باشد، نمی‌تواند مجددا برای دریافت وام ازدواج اقدام نماید، در حقیقت هر فرد ایرانی تنها یک بار می‌تواند وام ازدواج دریافت کند.

قوانین کلی و ضوابط دریافت وام ازدواج در کلیه‌ی مبالغ

۱. دریافت تسهيلات ازدواج، منوط به عدم دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در گذشته است.

۲. چنانچه فرد متقاضی قبلا از وام ازدواج استفاده نکرده باشد، علی‌رغم ازدواج دوم یا بیش‌تر، همچنان می‌تواند از تسهيلات قرض‌الحسنه وام ازدواج بهره‌مند گردد.

۳. هر یک از زوجین مستلزم ثبت‌نام جداگانه در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج هستند.

۴. کلیه‌ی اشخاص حقیقی دارای ۱۸ سال تمام که سابقه‌ی چک برگشتی یا اقساط معوقه در سیستم بانکی کشور را نداشته باشند، می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.

۵. ارائه‌ی سند رسمی ازدواج زوجین که در دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسیده باشد الزامیست.

سامانه های پرکاربرد دیگر

با ثبت امتیاز برای این مقاله حال تیم رو خوب کن🥰!

امتیاز 5

راهنمای دانلود

  • لینک دانلود در فایل های ZIP ارائه شده است.
  • در صورتی که به هر دلیل موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید به ما اطلاع دهید.

باکس دانلود

فایلی مارکت

فایلی مارکت

مجموعه فایلی مارکت، فروشگاهی بر مبنای ارائه خدمات اینترنتی می باشد که مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۹ تأسیس شده است و می کوشیم که نیاز های کاربران را بشناسیم و آنها را رفع کنیم.

2 پاسخ به “ورود به سامانه وام ازدواج و وام فرزندآوری + آمورش”

  1. Avatar photo زهرا حسنی گفت:

    سلام وام ازدواج ایثارگران زیر 25 درصد چنده؟

    • Avatar photo فایلی مارکت گفت:

      سلام وقت بخیر، با توجه به متن و مقدار ذکر شده برای ایثارگران دوبرابر می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب مفید

سلام همراه عزیز فایلی مارکت آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید و یک کد تخفیف 30 درصدی دریافت کنید؟ خیر بله